15 minus - recenze | spoiler free

13. září 2017 v 0:00 | Klára |  Knížky a časopisy

15 minus - Tomáš Zářecký

vydalo nakladatelství Moba
415 stran

Televizní show s 15 odvážlivci z celého světa v džungli. Na každého 4 miliony eur. Dohromady tedy šedesát milionů, které se na podělí vítězům. Vítězům, kteří dokáží projít celou džungli a dojít na konec ostrovu, kde je následně vyzvedne vrtulník. Všichni mají mikročipy a minikamery na hlavě.
Na doporučení jsem si knihu přečetla a jak to dopadlo se dozvíte v CELÉM ČLÁNKU.

Prvních osmdesát stránek bylo vyloženě seznamovací. Ale zkuste si zapamatovat 15 lidí i se všemi jejich charakterovými rysy, které teda musím pochválit, jak autor vykreslil. Pro mě to bylo trochu chaotické a často jsem se musela vracet, abych zjistila, kdo je vlastně ta Noemi např. V této první části knihy se také vyvíjely vztahy "na pracovišti" a nebo naopak začínaly první konflikty. Autor píše ve třetí osobě a nevynechává, kromě hlavního hrdiny, pohled i ostatních členů skupiny. Což je velice zajímavé.

Pak kniha začala. Nebudu vám říkat spoilery, takže tady bude recenze trochu váznout. Ale zase vám nebudu lhát. Od té chvíle to začne být pekelné. Od nechutných scén až po boje se zvířaty a jinými... no.. prostě spoiler free. Myslím si, že mi nevadí drsnější scény, ale u některých momentů, kdy jsem ještě jela v autobuse a papkala Skittlesky, nic extra pro žaludek. Takže slabším povahám doopravdy nedoporučuji.

Celý příběh byl protkán takovou menší záhadou, na kterou jsme mohli hloubat společně se soutěžícími. A to dodávalo velmi napínavou atmosféru a chuť dočíst to.

Na konci knihy nás jako epilog čekají osudy jednotlivých soutěžících před nebo po soutěži. O některých se sice jisté střípky dozvíme již v samotném příběhu, ale všechno je odtajněno právě na konci - doufám, že jsem vám nedodala chuť to přeskočit na konec. Fakt to nědělejte :D Mimo jiné důvody, veškeré postavy se během příběhu nějak vyvíjí, takže by to nemělo smysl stejně.

Závěrem bych řekla, že těch čtyřista stran fakt stojí za to. Čeká vás napínavý příběh v děsivé džungli.
Ale jak jsem již zmínila pro slabší povahy nic moc.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.